Пейзажното шоу на Климт е едновременно повече и по-малко от очакваното

Най-завладяващите допълнения са 31 от 50-те миниатюрни колотипни снимки от портфолиото „Das Werk von Gustav Klimt“ – разделени между трите галерии на шоуто. Те се носят на заден план, създавайки звучен преглед на живописната кариера на Климт. Неговите преходни пейзажи и серия от композиционни техники от края на 1890 г. могат да се видят тук. Единият е изолирането на вертикални блокове от фигури или цветя в центровете на някои картини, като пейзажи като „Слънчоглед“ или една от най-известните му фигуративни творби „Целувката“. Колотипи на двамата висят един до друг в последната галерия на шоуто.

Малко от картините на Климт съществуват днес само в колотипни копия. Много от оригиналите са унищожени през Втората световна война; Други бяха преработени. Например, портретът на Климт на Емили Фльозин от 1902-03 г., който се вижда тук в колотип, е един от най-ранните му декоративни портрети. Малко след като е сниман за портфолиото, Климт го преработва и го ускорява с най-новия си. Той усили синьото, разбивайки фигурите на тънки, подобни на мозайка шарки и добавяйки сребърен блясък.

Докато напредвате в шоуто, точките се свързват както визуално, така и исторически. От инсталацията необичайно ясно се вижда, че известните брошки на Хофман са малки градини от цветя и дървета, които са в диалог с пейзажите на Климт – те са квадратни и подчертават своята модерност.

Можете да видите друга такава връзка, когато стигнете до третата и последна галерия на изложбата, където пет от шестте късни пейзажа изглежда запълват почти цялото пространство с гъстата си зеленина. Някои от стволовете на тези снимки имат кафяви, зелени, черни и сиви криволичещи стволове.

READ  Cowboys вкарват на Buccaneers: Актуализации на живо, статистика от играта, акценти като Том Брейди, спиране на Тампа през първото полувреме

Между техните извивки и леко халюцинаторни форми, те предизвикват някои от портретите на Климт и техните развяващи се рокли. Сякаш свидетел на тази неочаквана връзка, незавършеният „Портрет на Рея Мунк III“ (1917-1918) на Климт виси на съседната стена, фигура на тъмнокожа жена в реални размери в грубо широка роба на цветя. Зад лентите от цветя, трансформирани в различни реални или стилизирани или декоративни предмети, се крие истинска картина на постижението на Secession-Werkstadt.

Съмнявам се, че е имало много изложби на Климт като тази, толкова емоционален, инцидентен преглед на неговия живот и времена, с необичайно ефективно използване на екстремен контекст. Докато стигнете до последната галерия, за да се полюбувате на малка група късни пейзажи, може да имате различна представа колко картини са необходими, за да носите дисплей от този мащаб и да има повече смисъл. Направих.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *