Властелинът на пръстените: Голем не е олицетворение на епоса на Толкин

Едно нещо, което не можете да кажете за орките на JRR Tolkien е, че им липсва личност. Типичният орк от обикновеното въображение може да е тъжна, малоумна буца, но за Толкин те бяха неговият основен начин да инжектира хумор в тъмните моменти. Властелинът на пръстените. Всяка група орки би казала „месото е в менюто, момчета!“ Не извиках това. В книгите, но трилогията на Питър Джаксън беше перфектна.

Това ми беше в ума, когато играех Властелинът на пръстените: Голъм, новото вдъхновено от LatR екшън-приключение от Daedalic Entertainment. Малко след завършване на обучението Голъм, бях заловен от пръстените на Саурон (канон), измъчван (канон) и хвърлен в робската яма на Мордор (канон, не спойлер!). Приклекнал и брониран орк ми извика – Голъм – да напусна стаята си и да последвам редица роби в черен железен асансьор. Той беше в голяма каменна и назъбена метална стая, със страшна жена в средата, която крещеше: „Окото вижда всичко! Окото знае всичко!“

Но мога да натисна контролния лост напред и да вляза в краката му, докато ми хареса. Той ще нададе още един NPC лай – „Премести роб!“ – и отново го удари безобидно по ръката с единствената си анимация. Отломки от личността, които открих през първите няколко часа Голъм Осигурен предимно от мен.

Изображение: Daedalic Entertainment/Negan

Всъщност можех да ходя безкрайно в краката Всякакви NPC в стаята, включително страшното момиче. Орките излаяха няколко пъти повече за това, че не ми е позволено да се приближавам до нея, но нищо, което наистина да ме спре да се скитам. Можех да вляза във всеки орк във всеки ъгъл на всяка стая, в която ме отведе играта. Мога да скачам нагоре и надолу. Бих могъл да го направя на орка господар на звяра, докато той заплашваше да нахрани чудовищата си. Можех да направя това, защото началникът на мината ме нарече безполезен копач.

Правех това често и ходех от една стая в друга с голем, пълен с орки, чудейки се дали някой ще отговори на каприза ми. Никой не го направи. Вместо това трябваше да компилирам това, което ще нарека „робски мисии“ и да направя това, което NPC лаещите ми казаха да направя.

На пръв поглед всички те са различни, но механично всички ме канят в област, която изглежда фантастична, но всъщност има само един път. Понякога крадях от района. Понякога се катерех. Понякога бягах срещу таймер. Ако някога изгубех представа за маршрута, бих могъл да натисна бутон за задействане, за да активирам „Gollum Sense“, което промени света на сивото и, подобно на Daedalic, показа някои ярко оранжеви кичури, движещи се в избраната от мен посока. Липса на доверие в признаците на игра в околната среда.

Накрая послушно заведох Голъм в стаята му и натиснах X, за да заспи, мислейки си, че след ден на робуване със сигурност една кътсцена ще ускори играта. За съжаление, на следващия ден се събудих и се озовах в същия асансьор (този път без страшно момиче) и надолу по същия коридор, за да върша повече робска работа, с други роби, които ме плюеха с решетка.

моето време Голъм Предизвикателствата при пътуване са спретнато разделени на суперкон от симулации на ходене (буквално пълзене) и избор на диалог. Daedalic рекламира играта като възможност буквално да влезе в разбития ум на жертва на жестокостта на Саурон. В моите приблизително два часа опит подозирам, че Daedalic използва динамиката Smeagol/Gollum за по-нюансирани избори от единичния избор, който срещнах по-късно.

Изображение: Daedalic Entertainment/Negan

Но дори и в най-обикновените опции за диалог с ниско въздействие, които съм виждал, Голъм Писанията на Толкин изглежда разчитат на описание на „личностите“ на Голъм, което е невярно. в Властелинът на пръстените, това е Gollum badass, а Smeagol е сладко умно дете, което не върши нищо лошо. Смеагол е просто пасивен и неистов глас, който стои редом с насилието и лудостта на Голум. В края на краищата Сам го нарече „прашка и жилец“, а не „хубав и вонящ“.

Лесен отговор Властелинът на пръстените: Голъм „Защо се шегуваш с Голъм, от цялата работа с Властелинът на пръстените?“ Игнорирайте това. Но човек може да си представи безброй начини да направи страхотна видео игра за Gollum. Най-малкото бих искал да видя глупава игра за риболов на голлум за мобилни устройства! обичам го 100% Неозаглавена игра с патицаЗабавлявайте се със стил чрез основните ритми на Властелинът на пръстените. Ще търся стратегии за „пъзел“ игра за изграждане на колода, в която играете срещу изгубени орки, които се скитат из вашето езеро и в крайна сметка срещу последния бос, този измамник Билбо Бегинс.

По-добрият въпрос е: „Защо го направи? Това е Видео игра за Голъм?“ Ако възнамерявате да направите симулационна игра за зло създание в нещастна ситуация, тя трябва да бъде смислена и дълбока, или трябва да бъде. Има фактора хехееехоохоо. Въз основа на трейлърите и някои намеци за началния час Голъм, знам, че магазинът има игра от другата страна на Мордор. Но липсата на личност вече е запечатала смъртта на моя файл за запис (Doom, Drums in the Deep). Виждал съм тези орки и преди; Виждал съм този Мордор и преди. Това е версия на Middle Earth, която се играе напълно директно, но потопена без креативност или гъвкавост.

Не бях затворен от орки. Бях затворен от игра, която изискваше от мен да намеря осем етикета на кучета от осем трупа на роби, скрити в тунели, преди да стигна до не-робската зона на играта. Споменът за ягодите може да е пратил Фродо през Мордор, но мога да изключа играта.

Властелинът на пръстените: Голъм Издаден на 25 май за Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One и Xbox Series X. Играта беше прегледана на PS5 с помощта на код за изтегляне преди пускане, предоставен от Datalic Entertainment. Vox Media има партньорско партньорство. Те не засягат редакционното съдържание, но Vox Media може да получава комисионни за продукти, закупени чрез партньорски връзки. Можете да разберете Повече информация относно етичната политика на Polygon тук.

Прочетете още

READ  Владимир Путин ще спечели руските президентски избори през 2024 г

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *