Вечерните телевизионни предавания спират, тъй като писателите стачкуват с искания за по-добро заплащане

НЮ ЙОРК (АП) — Първата холивудска стачка от 15 години насам започна във вторник, тъй като икономическият натиск от ерата на стрийминг подтикна обединени в синдикати телевизионни и филмови сценаристи да стачкуват за по-добро заплащане извън големите студиа, които вече доминират в повечето вечерни предавания. Повторно излъчване.

„Няма договори, няма съдържание!“ Членове на Гилдията на писателите на Америка, носещи табели, скандираха пред сграда в Манхатън, където NBCUniversal обявяваше своята услуга за стрийминг Peacock на рекламодателите.

Около 11 500 филмови и телевизионни писатели, представлявани от синдиката, оставиха писалките и лаптопите си, след като не успяха да постигнат нов договор с търговската асоциация, представляваща холивудските студия и продуцентски компании.

Синдикатът настоява за искания като по-висока минимална заплата, повече сценаристи на шоу и по-кратки ексклузивни договори – които според него не отговарят на бума на съдържанието, предизвикан от стрийминга.

„Има твърде много работа и недостатъчно заплащане“, каза протестиращият Шон Креспо, 46-годишен писател, чиито заслуги включват бившето шоу на TBS „Full Frontal With Samantha Bee“.

В зависимост от продължителността на стачката, трудовият спор може да има каскаден ефект върху телевизионната и филмовата продукция, а стрийминг услугите са под нарастващ натиск от Уолстрийт да покажат рентабилност.

Точно както стачката на писателите през 2007 г. продължи 100 дни, среднощната телевизия беше първата, която усети последиците.

Всички страхотни вечерни предавания, обслужвани от сценаристи, пишещи монолози и вицове за своите водещи, веднага замръкнаха. „The Tonight Show“ на NBC, „Daily Show“ на Comedy Central, Jimmy Kimmel Live на ABC, „The Late Show“ на CBS и „Late Night“ на NBC – всички те се повтаряха през цялата седмица.

READ  Състезателно покритие от IMS, резултати, класации

„Saturday Night Live“ на NBC трябваше да излъчи нов епизод в събота и вместо това ще спре и ще се излъчи отново.

„Всички, включително и аз, се надяваме, че и двете страни ще постигнат споразумение. Но не мисля, че исканията на сценаристите са неразумни“, каза водещият Стивън Колбърт в „Късното шоу“ в понеделник.

„Тази страна дължи много на синдикатите“, каза Колбер. „Съюзите са причината да имаме уикенди и причината да имаме TGI петък.“

Сред протестиращите в Ню Йорк във вторник бяха драматургът Тони Кушнър („The Fablemans“) и създателят на „Topsick“ Дани Стронг.

Въздействието на стачката върху сериали и филми по сценарий ще отнеме повече време, за да се забележи. Ако стачката продължи през лятото, есенните телевизионни програми може да бъдат увеличени. Междувременно тези, които са финализирали сценария, могат да продължат да снимат.

По време на стачката през 2007 г. водещите на късно вечерта в крайна сметка се върнаха към излъчването и импровизираха пътя си в предаванията. Водещият на „Тази вечер“ Джей Лено разгневи ръководството на WGA, когато започна да пише свои собствени монолози.

Късното шоу никога не е тъмно. “Cutfeld!” на Fox News Fox заяви във вторник, че ще продължи да излъчва нови епизоди с Грег Гутфелд.

Алиансът на филмовите и телевизионни продуценти, който представлява студия и продуцентски компании, заяви, че ще предложи „щедро увеличение на компенсациите на сценаристите и подобрения на остатъците от стрийминг“.

Търговската асоциация заяви в изявление, че е готова да подобри офертата си, „но не желае да го направи предвид броя на други предложения, които все още са на масата, за които Гилдията продължава да настоява“.

READ  Изявление на президента Джо Байдън относно решението на Върховния съд относно облекчаването на студентския заем

Затварянето е широко прогнозирано от месеци. Миналия месец писателите гласуваха с огромно мнозинство за одобрение на стачката, с 98% подкрепа от членовете. Сценаристите казват, че заплащането им не е в крак с инфлацията, стаите на телевизионните сценаристи са се свили толкова много, че старото изчисление за това как се плаща на тези, които остават, трябва да се преначертае..

Стриймингът увеличи броя на сериалите и филмите, произвеждани годишно, което означава повече възможности за работа за сценаристите. Но писателите казват, че правят по-малко, отколкото преди, когато работят при по-трудни условия. „Поведението на компаниите е създало икономика на концерти в рамките на профсъюзна работна сила“, каза WGA.

Синдикатът настоява за по-високи обезщетения за писателите. Това е така, защото много платци, които в миналото са печелили от задния край – като синдикиране и международно лицензиране – до голяма степен са премахнати от началото на стрийминга.

Търговската асоциация на студиата заяви в понеделник, че основните пречки в сделката са така наречените малки стаи – гилдията търси минимален брой писатели на стая за писатели – и продължителността на трудовите договори.

Гилдията на сценаристите казва, че сценаристите се нуждаят от повече гъвкавост в графика на договорите за по-краткотрайни сериали от някогашния стандартен сезон от над 20 епизода. Те също така търсят повече ограничения около използването на изкуствен интелект, което според сценаристите би могло да даде на продуцентите пряк път за прекратяване на работата на писател на WGA.

„Разберете, че нашата битка е същата битка, която предстои във вашата професионална сфера: тя обезценява човешките усилия, умения и талант в полза на автоматизацията и печалбите“, каза сценаристът и режисьорът Джъстин Бейтман.

READ  Съветът на Джоел Ембийд към борещия се Джеймс Хардън – „Бъдете агресивен“

Много студия и продуцентски компании намаляват разходите. Компанията Walt Disney съкращава 7000 работни места. Warner Bros. Discovery съкращава разходите си, за да намали дълга си. Netflix наруши растежа на разходите.

С дългоочакваното изселване, сценаристите се втурнаха да набавят сценарии, а студиата се заеха да подготвят своите конвейери, за да произвеждат съдържание поне за кратък период от време. Но загубата за местните икономики може да бъде значителна. Изчислено е, че Лос Анджелис е загубил 2,1 милиарда долара икономическа продукция по време на последната стачка.

Дейвид Заслау, главен изпълнителен директор на Warner Bros. Discovery, каза миналия месец, че „предполагаме най-лошото от бизнес гледна точка“. „Готови сме. Имаме много произведено съдържание.

Чуждите сериали също могат да запълнят част от празнотата. „Имаме огромна платформа от предстоящи предавания и филми от цял ​​свят“, каза съ-изпълнителният директор на Netflix Тед Сарандос по време на разговора за печалбите на компанията през април.

Стачката на WGA може да бъде само началото. Договорите на Гилдията на режисьорите на Америка и SAG-AFTRA изтичат през юни. Някои от същите проблеми, свързани с бизнес модела на стрийминг, ще бъдат включени в тези сесии за договаряне.

Съюзът на актьорите насърчи във вторник своите членове да се присъединят към стачката на писателите в знак на солидарност. ___

Aron Ranen и David Bauder допринесоха за този доклад.

___

Следвайте сценариста на AP Джейк Койл в Twitter: http://twitter.com/jakecoyleAP

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *