Делото за клевета на Dominion срещу Fox, поставено за съдебен процес; Подборът на журито се възобновява

УИЛМИНГТЪН, Делауеър, 18 април (Ройтерс) – Битката в съдебната зала за дело за клевета на стойност 1,6 милиарда долара, заведено от Dominion Voting Systems срещу Fox Corp (FOXA.O) и Fox News, продължи във вторник. Поставяне на една от водещите в света медийни имоти на мерника.

Очакването за деня се засилва, откакто базираната в Денвър Dominion заведе дело през 2021 г. заради излъчването от Fox на фалшиви твърдения, че машините за преброяване на гласовете на базираната в Денвър компания са били използвани в полза на демократа Джо Байдън на президентските избори в САЩ през 2020 г. Президентът Доналд Тръмп.

Изборът на съдебни заседатели е възобновен в Уилмингтън след еднодневно забавяне, наредено от съдията от Върховния съд на Делауеър Ерик Дейвис. Очаква се този процес да се развие бързо, създавайки основата за адвокатите от двете страни да направят първоначални изявления пред 12-членен състав.

Журналисти и потенциални съдебни заседатели се наредиха на опашка пред съдебната зала рано сутринта преди днешното заседание.

Медийният магнат Рупърт Мърдок, 92, който е председател на Fox Corp., трябва да свидетелства по време на процеса, добавяйки към драмата парада на ръководители на Fox като главния изпълнителен директор Сузане Скот и водещи в ефир. Включително Тъкър Карлсън, Шон Ханити и Джанин Бро.

Съдията не посочи причина за 24-часовото забавяне, но двама източника казаха на Ройтерс, че Fox и Dominion водят преговори за уреждане в последния момент. Фокс и Доминион все още можеха да разрешат случая. Фокс е изправен пред масивна присъда, защото Доминион иска наказателни обезщетения във всяка сума, която съдебните заседатели сметнат за подходяща.

READ  Уиндъм Кларк изпреварва Рори Макилрой, за да улови първата си специалност

Dominion съди Fox Corp. и Fox News през 2021 г., твърдейки, че бизнесът му е съсипан от фалшиви твърдения за манипулиране на гласове, излъчени от влиятелната кабелна новинарска мрежа в САЩ, известна със списъка си от консервативни коментатори.

Основният въпрос за съдебните заседатели е дали Fox съзнателно е разпространил невярна информация или е пренебрегнал истината, стандартът за „действителна вреда“, който Dominion трябва да покаже, за да спечели дело за клевета. Въз основа на многобройни вътрешни комуникации Dominion твърди, че служителите на Fox, от персонала на редакцията до Мърдок, са знаели, че докладите са неверни, но са продължили да ги излъчват от страх да не загубят зрители в полза на медийните конкуренти отдясно.

Процесът се разглежда като тест за това дали отразяването на Fox пресича границата между етичната журналистика и преследването на рейтинги, както Dominion твърди, а Fox отрича. Фокс се представи като защитник на свободата на пресата в предсъдебното противопоставяне.

Второ дело за клевета

В допълнение към правните рискове за Fox, друга американска технологична компания с право на глас, Smartmatic, заведе свой собствен иск за клевета в щатския съд в Ню Йорк, търсейки обезщетение от 2,7 милиарда долара.

Акционерите на Fox Corp изискват фирмени записи, които показват дали директорите и изпълнителните директори са наблюдавали правилно отразяването на Fox News на твърденията на Тръмп за изборни измами, казаха източници пред Reuters, което може да е предшественик на съдебни дела, които искат да държат директорите отговорни за разходите.

READ  Джим Бохайм напусна треньора на Сиракуз след 47 сезона

Щетите на Fox Dominion от 1,6 милиарда долара са нереалистични и се основават на погрешно икономическо моделиране. Експертен доклад, поръчан от Dominion, приписва изгубените договори на отразяването на Fox, въпреки че голяма част от доклада остава запечатана.

В неделното подаване Fox каза, че Dominion се е съгласил да откаже повече от 500 милиона долара обезщетение. Говорителка на Dominion отрече твърдението и каза, че искът за щети остава непроменен.

Fox Corp имаше годишни приходи от близо 14 милиарда долара миналата година.

Dominion каза, че клеветнически изявления за него са били излъчени в предавания на Fox, включително „Sunday Morning Futures“, „Lou Dobbs Tonight“ и „Justice with Judge Jeanine“.

Доминион също цитира доказателства, че някои водещи и продуценти смятат, че гостите, които разпространяват фалшиви доклади, включително бившите адвокати на Тръмп Руди Джулиани и Сидни Пауъл, не могат да подкрепят твърденията си.

Фокс твърди, че твърденията за фалшифициране на вота са по своята същност новини и са защитени от Първата поправка на Конституцията на САЩ, която гарантира свободата на печата. Дейвис отхвърли този аргумент в решение миналия месец.

Репортажи от Хелън Костър в Уилмингтън и Джак Куин в Ню Йорк; Редактиране от Уил Дънам

Нашите стандарти: Принципи на Thomson Reuters Trust.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *